/Files/images/image-21.png

НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ

Патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується.

В. О. Сухомлинський

"КОЖНОГО ДНЯ МИ ДИВИМОСЬ В ОЧІ МАЙБУТНЬОМУ НАШОЇ ДЕРЖАВИ. І В ТИХ ДИВОВИЖНИХ ОЧАХ - ПОВАГА ДО УКРАЇНИ ТА ТРАДИЦІЙ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ. МАЙБУТНЄ УКРАЇНИ - ЦЕ ЩЕ ЗОВСІМ МАЛЕНЬКІ УКРАЇНЦІ СЬОГОДНІ, АЛЕ Ж ТІ ЗЕРНЯТКА ПОВАГИ ДО РІДНОГО КРАЮ, ЩО МИ СІЄМО ЩОДНЯ, Я ВПЕВНЕНА, - ПРИНЕСУТЬ ГІДНИЙ ВРОЖАЙ"

Проблема громадянина-патріота давня, як світ. Вона постала перед людством тоді, коли виникла перша держава. Патріотичне виховання створює певні передумови громадянської поведінки. Однак це лише передумови. Любов до Вітчизни починається з любові до своєї Малої Батьківщини – місця, де людина народилася.У цьому зв’язку, як нам здається, величезного значення набуває визначення мети, завдань, змісту та засобів патріотичного виховання дітей дошкільного віку.

До основних завдань патріотичного виховання належать:

· Формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім’ї, дитячого садка, міста)

· Почуття власної гідності як представників свого народу
· Виховання любові, поваги до своїх національних особливостей
· Формування духовно-моральних взаємин
· Формування любові до культурного спадку свого народу
· Толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників,батьків, сусідів, інших людей

Якщо розглядати патріотизм через поняття „ставлення”, можна виділити декілька напрямків:

1) ставлення до природи рідного краю, рідної країни;

2) ставлення до людей, які живуть в рідній країні;

3) ставлення до моральних цінностей, традицій, звичаїв, культури;

4) ставлення до державного устрою.

/Files/images/image-4.png

“Без будь-кого з нас Батьківщина може обійтися, але будь-хто з нас без Батьківщини – ніщо.”

Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ

/Files/images/image-8.png

Одним із найсуттєвіших показників моральності людини є патріотизм.

Патріотизм (грєц. patris — батьківщина) — любов до Батьківщини, відданість їй і своєму народу.

«Патріотизм – серцевина людини, основа її активної позиції»

Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ

/Files/images/image-9.png

Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, а за необхідності — віддати життя за її свободу і незалежність, людина не може бути громадянином. Як синтетична якість, патріотизм охоплює емоційно-моральне, дієве ставлення до себе та інших людей, до рідної землі, своєї нації, матеріальних і духовних надбань суспільства.

/Files/images/image-17.png

Особистісні якості та риси характеру, притаманні свідомому громадянину й патріоту

· повага до батьків, свого ро¬доводу, традицій та історії рідного народу;· пра¬цьовитість;· висока художньо-естетична культура;· патріотична самосвідомість та громадянська від-повідальність, готовність працювати для розквіту Батьківщини, захищати її;· повага до Конституції, законів Української держави;· досконале знання державної мови.

/Files/images/image-5.png

Патріотичне виховання як цілісна системагрунтується на фундаментальних принципах

Принцип природовідповідностівиховання означає враху-вання багатогранної і цілісної природи людини, вікових та індивідуальних особливостей дітей, їх анатомічних, фізіологічних, психологічних, національних і регіональних особливостей.

Принцип культуровідповідності, який передбачає виховання як культуротворчий процес, спрямований на формування базової культури особистості, базуючись на набутому морально-етичному досвіді людства.

Принцип етнізаціївиховного процесу означає наповнення виховання національним змістом, спрямованим на формування самосвідомості громадянина.

Принцип гуманізмуозначає сприйняття особистості вихованця як вищої соціальної цінності, визнання Його права на свободу, розвиток здібностей і виявлення індивідуальності, створення умов для формування кращих якостей та здібностей дитини, джерел її життєвих сил (в центрі уваги перебуває дитина з її потребами, запитами, можливостями і здібностями); повага до особистості дитини, розуміння її запитів, інтересів, гідності, довір’я до неї; виховання гуманної особистості, щирої, людяної, доброзичливої, милосердної.

Принцип демократизмупередбачає, що учасники виховного процесу виступають рівноправними партнерами у процесі спілкування, беруть до уваги точку зору один одного, визнають право на її відмінність від власної, узгоджують свої позиції.

Принцип інтегративностіпередбачає єдність педагогічних вимог школи, сім’ї і громадськості. Організація родинного виховання та освіти як важливої ланки виховного процесу і забезпечення педагогічного всеобучення батьків. Здійснення гуманних, стійких і єдиних вимог до дітей з боку різних соціальних інститутів, посилення педагогічного впливу на них, підвищення спільними зусиллями ефективності виховного процесу.

Принцип безперервностівиховання означає забезпечення цілісності і наступності у вихованні, перетворення його у процес, що триває впродовж усього життя людини. Нероздільність навчання і виховання, що полягає в їх органічному поєднанні, підпорядкуванні змісту навчання і виховання формування цілісної та всебічно розвиненої особистості.

/Files/images/image-1.png

Методи і форми роботи з патріотичного виховання

· Екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам’яток, визначних місць·

Розповіді вихователя·

Бесіди з цікавими людьми

· Екскурсії

· Спостереження·

Дидактичні, сюжетно-рольові ігри·

Заняття з циклу «Історичні цікавинки»

Розгляд ілюстративних матеріалів·

Читання та інсценування творів художньої літератури·

Слухання народної, класичної, сучасної музики

· Розглядання творів образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва·

Розв’язування проблемних ситуацій·

Запрошення членів родин у дитячий садок·

Спільні з родинами виховні заходи·

Виставки, конкурси·

Свята, розваги

/Files/images/image-20.png

Напрямки роботи з батьками з питань патріотичного виховання

• ознайомлення батьків з роботою дошкільного навчального закладу з питань патріотичного виховання

• залучення батьків до співпраці та стимулювання їхньої активної участі в ній;

• організація різноманітних заходів за участю батьків

;• ознайомлення батьків з результатами навчання і розвитку дітей (відкриті перегляди, тематичні тижні, інформація в куточках батьків).

Кiлькiсть переглядiв: 117

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.